Kr__kflickan_4df340645dd70.jpg

Kråkflickan

av Kate Cann

Array
Pris 83 kr

Beskrivning

Lily är en outsider. Skolans tuffaste tjejgäng trakasserar henne och killarna vet knappt om att hon finns. Hon går ut i skogen för att komma ifrån sina problem. Men hon är inte ensam. Där finns också kråkorna. Mötet med kråkorna förändrar Lily och inom henne vaknar en stark önskan om revansch. Hon får en ovanlig idé, en idé som kanske kan göra allt annorlunda. Kommer årets Halloween att bli en kväll att minnas?

»En välskriven och spännande bok om en vardag som många unga kan känna igen sig i … en fin läsupplevelse som väcker många tankar.« BTJ om den engelska utgåvan

Finns också som ljudbok och e-bok. Information om våra digitala titlar finns på Elib.

Översättning
Helena Olsson
ISBN
978-91-85071-32-6
Utgivningsmånad
april 2007
Bindning
Häftad
Antal sidor
90
st
Rekommenderad ålder
från 13
år
Originaltitel
Crow Girl

Vi använder cookies på denna webplats.