F__nge_p___Alcat_4df325e56ced6.jpg

Fånge på Alcatraz

av Theresa Breslin

Array
Pris 83 kr

Beskrivning

Du har rätt till:
Mat, kläder, tak över huvudet och läkarvård.
Allt annat måste du göra dig förtjänt av.


Ingen slipper ut ur Alcatraz. Och nu, genom en ödets nyck, har Marty hamnat där. På det hårdaste fängelset i Amerika. Han sitter inlåst på livstid. Eller är det verkligen så? Några av hans medfångar planerar att fly. Kommer det att fungera? Lyckas de rymma från Alcatraz?

Theresa Breslin har tidigare vunnit barnbokspriset Carnegie Medal.

»Spänningen är hög genom hela berättelsen som känns mycket realistisk.« BTJ

Översättning
Helena Olsson
ISBN
978-91-85071-22-7
Utgivningsmånad
juni 2006
Bindning
Häftad
Antal sidor
92
st
Rekommenderad ålder
från 13
år
Originaltitel
Prisoner in Alcatraz

Vi använder cookies på denna webplats.